get yourself proud of your country

embarrassing, if you find your country is so corrupt, poor, bad managed, no hope, not champion, and so on. you may not be proud of it, and cover your face wherever you go. you may be so ashamed to be your country’s citizen. and hopeful to go to the moon as you can’t find any place in this world good enough to fulfill your expectation.

wow, if you find yourself are in the middle of nowhere like above, what would you do?

i suggest you not to think much about it, it wouldn’t help you out of those condition. the best you can do to get out of those are wake up and do anything good you can do for your country, at least for yourself. stop wishing and dreaming, the time is running out while you’re sleeping.

don’t ever think what your country can offer you, but do whatever you can do for your country, at least for yourself.

2 Balasan ke get yourself proud of your country

  1. andi mengatakan:

    gak perlu rasa nasionalisme kok buat bisa berpartisipasi, toh saat ini kita adalah warga dunia yang tidak lagi tersekat oleh teritori. just don’t forget your homeland, it had give you many things in your life. that’s it.

  2. cuapcuap mengatakan:

    hehe biasa ndi seperti ada pepatah rumput tetangga lebih indah dari rumput di halaman rumah ;p tp emang bener koq, kyknya kalo malu jd Indo sih enggak hanyaaaaa kalo bisa gak di Indo dan itu lebih baik knp enggak hehehe gue mikirnya sederhana aja…kalo gak bisa ikutan membangun Indo menjadi lebih baik paling enggak mudah2an gue gak pernah kepikiran untuk membuat Indo menjadi lebih jelek dengan korupsi dkk yg lu bilang tadi…
    *gue ngaku kalo gue sama sekali bukan makhluk yg punya nasionalisme ;p*

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: